Nissan Hardbody - 3.0l V6 - Voorste recovery punt op die chassis vs Datsun Tracker - 2200 - Towbar en towball
Eendag lank lank terug was ons besig om n vassit dag te probeer geniet. Dit was in n rivierbedding in die Oos Transvaal. Die spesifieke rivier bedding het ons as groep altyd sowat 8 ure geneem vir die 13km. Dit was n ekstreme vassit dag met recoveries, klippe pak, bome nadersleep, uitgrou, winch ens.
Daardie naweek was daar maar 4 van ons maar teen uur 5 was ons nog nie halfpad nie. Dit het meer gereen daardie jaar as ander jare en alhoewel ons al in die wintertyd in was, was dit nog nat.
My Nissan het gaan vassit, en ek was voor in die koor soos altyd. Ons het die Datsun verbygebring want agtertoe gaan was nie n opsie nie. Ek het ook nog nie n winch opgehad nie.
Ons het gesnatch, weer en weer en weer. Teen die sesde keer het die Datsun se towbar - U - Channel gebuig in 'n V - Daar was nie n ander plak om die snatch rope vas te maak nie. Ons het - vir veiligheid - n tou geneem om die bumper vasgemaak, om die towbal gedraai en om die tou se lus vasgemaak sodat dit nerens kon gaan nie.
Die towbar het gebuig, en die recovery punt op die Nissan Hardbody Patrol het sy twee lang boute gestrip en het uitgeval toe ons die toe afhaal. Met baie recoveries voorheen was hierdie punt ook nie opgewasse nie.
TWEEDE INSIDENT
Drie jaar later word ek gevra of ek wil deel uitmaak om n ander rivier te soek want die rivier word te veel gestroop van riviersand vir die ontluikende ontwikkelings in die omgewing. Daar word voorgestel dat ons n roete doen deur die Olifantsrivier, dan die Orrie Baragwana Pas en die volgende 2 dae sal ons n nuwe roete soek. Goed So. OlifantsRivier en Orrie Baragwana loop soos stroop en ons is vroeg klaar deur die Mekgalameetse Natuur reservaat. Ons kry slaapplek by die Chalets net onder die Tonnels.
Volgende oggend vroeg pak ons die coolbokse met kos en drinkgoed en ons gaan om n nuwe roete te soek. In die konvooi, Toyota Hilux wat bietjie gelig was, maar redelik standaard met winch en toue ens, Shorty Landy, ook met n winch, en my Land Rover 110 standaard met n winch ens. Die dag het verloop van maklik tot redelike eenvoudige vassit en ons het n nuwe roete begin kry, enigste probleem, ons kon nie aan die kant uitkom nie, ons moes rivier af, en om om te draai sou te lank neem.
6 uur die aand is ons kos en water gedaan en ons is nog in die rivier, wat erger en erger word. Gemiddeld sowat hub diepte op die LR. Sand, Klip, Los Klip ens.. 9 uur die aand sit al drie van ons vas, soos in vas. Te ver van enige iets af vir n behoorlike maklike recovery. 2 snatch traps en n volle winch kabel kry die middelste kar los, daarna die agterste kar, met twee winch kabels, met drie snatch ropes aanmekaar gehak kry ons die agterste kar los. Twee winches kry toe die voorste kar los. 10 minute later staan al drie karre namekaar en kyk, en al drie winch kabels aanmekaar gehak om weer los te kom, ons was op die pad om om te draai na n droeerige sandbank om te oornag.
Ons het toe n plek oopgekap en oorgeslaap, honger en dors, want van daardie rivier water sou ek nie drink nie. Die volgende oggend sowat 3 ure later het ons n uitklim plek gekry en is terug chalets toe.
Elke recovery verskil, elke kar verskil. Wees bedag op wat kan verkeerd gaan, maar voorsiening daarvoor en moenie stupid wees nie. Dan sal recoveries suksesvol wees, al trek jy aan n gooseneck, wat ek al n paar keer moes doen, al trek jy skeef, en al gebruik jy produk A of C. In 30 Jaar het ek al gesien wat baie mense nie sien in n leeftyd nie.... of is 30 jaar n leeftyd
Wees net veilig en bedag,moenie n cowboy probeer wees nie. Karre breek as die eienaar n cowboy is.