Boost Sensor Installed

Bullbars, roof racks, suspensions and other accessories relating to vehicle performance
User avatar
Tjaart
Senior Member
Senior Member
Posts: 329
Joined: 29 May 2009 16:08
Full Name: Tjaart Janse van Rensburg
Nickname: TJ
Home Town: Pretoria
Current 4x4: Patrol 4500 GRX
2000
Home Language: Afrikaans
Location: Pretoria
Been thanked: 2 times

Re: Boost Sensor Installed

Post by Tjaart »

Baie netjies Pieter

Dit lyk rerig of jy met 'n reuse plan aan daai Patrol werk. Wonder net wat dit is, en waar dit gaan eindig... :think:

Ek het 'n Petrol engine. Moet ek ook soveel gauges en dials en sensors en goede insit? :helpsign: . Dink nie die Petrol engine het sulke goede nodig nie?
THE BRAVE
says
Aut PATROL aut nihil

Aut vincere aut mori
User avatar
Gerrit Loubser
Moderator
Posts: 851
Joined: 07 Apr 2009 04:30
Full Name: Gerrit Loubser
Nickname: Gerrit Loubser
Home Town: Richards Bay
Current 4x4: None
Home Language: Afrikaans
Location: Richards Bay
Been thanked: 11 times

Re: Boost Sensor Installed

Post by Gerrit Loubser »

Tjaart, ek dink nie mens het soveel ekstra sensors nodig vir die 4.5 petrolenjin nie. Die TB45E is 'n eenvoudige ou-tegnologie-enjin en is bekend daarvoor dat hy lank hou en betroubaar is.

Geen enjin sal dit oorleef om sonder water te loop nie en dus kan dit nuttig wees om 'n watervlakalarm te installeer. Verder is dit nuttig om die oliedruk en olietemperatuur te weet, maar niks hiervan is essensieel nie.

Die ZD30 dieselenjin het 'n effense slegte reputasie opgebou en dit is hoekom die manne al die ekstras aanbring: dit maak dit moontlik om daardie duur enjinfalings te voorkom deur bewus te wees as dinge begin skeefloop.
Gerrit Loubser

2003 Land Cruiser 100 VX TD
1999 Patrol 4.5E GRX M/T ("Imvubu") - GONE; Go well Old Girl :-(
2003 Pajero 3.2 DiD LWB A/T - GONE; One of the best cars I ever had :-(
1996 Land Cruiser 80 VX 4.5 EFI A/T - SOLD
User avatar
Gerrit Loubser
Moderator
Posts: 851
Joined: 07 Apr 2009 04:30
Full Name: Gerrit Loubser
Nickname: Gerrit Loubser
Home Town: Richards Bay
Current 4x4: None
Home Language: Afrikaans
Location: Richards Bay
Been thanked: 11 times

Re: Boost Sensor Installed

Post by Gerrit Loubser »

KOOS BEST wrote:JG , jou voertuig kom nie met n Boost Pressure Gauge uit nie. Daar is geen meter waarop jy dit kan lees nie, slegs jou ECU sal n abnormale probleem aandui deur die enjin fout liggie op die paneelbord. As jy se jy het die sensor vervang praat jy , eks onder korreksie hier van iets anders ek dink.

The ZD30 engine does have a boost pressure sensor that is monitored by the engine ECU despite the fact that the reading is not displayed anywhere else. The boost pressure value is not used to control normal engine operation, but is used to detect underboost and overboost. If these faults are detected, the engine ECU logs fault codes. I assume that it is this sensor that JG has replaced.

According to the manual, the boost pressure sensor generates a voltage signal varying linearly from 0.5 V at an absolute pressure of 13.3 kPa (0.133 bar) to 4.5 V at an absolute pressure of 253.3 kPa (2.533 bar). Perhaps this signal could be used to drive a display unit and circumvent the need for additional tapped holes and sensors, but it would require some electronic knowledge.
Gerrit Loubser

2003 Land Cruiser 100 VX TD
1999 Patrol 4.5E GRX M/T ("Imvubu") - GONE; Go well Old Girl :-(
2003 Pajero 3.2 DiD LWB A/T - GONE; One of the best cars I ever had :-(
1996 Land Cruiser 80 VX 4.5 EFI A/T - SOLD
User avatar
Pieter du Toit
Patrolman
Patrolman
Posts: 762
Joined: 06 May 2009 15:04
Full Name: Pieter Joubert du Toit
Nickname: PJ of ook Whitey
Home Town: Welgemoed
Current 4x4: 2002 Nissan Patrol GRX TD42T CONVERSION
Home Language: Afrikaans
Location: Cape Town
Been thanked: 4 times

Re: Boost Sensor Installed

Post by Pieter du Toit »

Tjaart ek sien die ander manne het sommer namens my geantwoord - dankie Gerrit. :thumbup: Dat ek n plan het met die Patrol is nogal so - ek is fanaties oor my voertuig en is n "gadget freak" - maar soos Gerrit tereg gese het is die ZD30 diesel enjins daarvoor bekend dat dit n effense problematiese enjin kan wees - so die gesegde van voorsorg is beter as nasorg is hier van toepassing. :thumbup: En gereelde versiening - anders kan jy verseker moeilikheid verwag!!

Gerrit I have one question and not sure if you or the manual can answer me - if the factory boost sensor makes provision for an absolute pressure of 2.5 bar why do the EGR (I think that's what they call it) cut the engine at 1.2 bar?? What is the method of madness for this ability if it will never be reached?? :think:

The manual you reffering to - is it a specific manual for the ZD30 engin and is it available to buy somewhere - or from the agents??

Regards
Pieter du Toit
MUFASA
2002 - 2010 Patrol 3.0L TDi GRX - HANDGRANADE WENT BOOM!!
2010 TD42T GRX CONVERSION - SADLY SOLD!!
2005 4.8GRX - Ama-GluG GluG - SADLY SOLD!!
Cell no: 072 606 7007
Fax no: 086 500 9333
User avatar
Gerrit Loubser
Moderator
Posts: 851
Joined: 07 Apr 2009 04:30
Full Name: Gerrit Loubser
Nickname: Gerrit Loubser
Home Town: Richards Bay
Current 4x4: None
Home Language: Afrikaans
Location: Richards Bay
Been thanked: 11 times

Re: Boost Sensor Installed

Post by Gerrit Loubser »

Pieter, the boost sensor measures absolute pressure, but the ECU also incorporates an ambient pressure sensor. The value of interest in terms of things like the mechanical loads on the turbo, is actually the boost pressure expressed as a gauge pressure. Gauge pressure = absolute pressure - atmospheric pressure.

Atmospheric pressure is typically around 100 kPa (1 bar) at sea level, so an absolute pressure at the top of the sensor's range of 2.5 bar would translate into a gauge pressure of 1.5 bar under these circumstances. I think that the typical VDO boost gauge measures gauge pressure directly.

The sensor needs a working range that is somewhat greater than the range of pressures expected in operation in order to generate sufficiently accurate and linear readings.

Herrie sent me an excellent workshop manual on DVD that covers all models of the Y61 up to around 2004.
Gerrit Loubser

2003 Land Cruiser 100 VX TD
1999 Patrol 4.5E GRX M/T ("Imvubu") - GONE; Go well Old Girl :-(
2003 Pajero 3.2 DiD LWB A/T - GONE; One of the best cars I ever had :-(
1996 Land Cruiser 80 VX 4.5 EFI A/T - SOLD
JG Shields
Patrolman
Patrolman
Posts: 789
Joined: 18 Aug 2009 14:52
Full Name: JG Shields
Nickname: JG
Home Town: Pretoria
Current 4x4: Toyota Land Cruiser 105 GX 4500 EFi
Home Language: Afrikaans
Location: Pretoria

Re: Boost Sensor Installed

Post by JG Shields »

Pieter du Toit wrote:JG wrote,
Ek aanvaar die bestaande "Boost Sensor" is nie betroubaar nie, daarom die vervanging met 'n ander een.
JG soos Koos uitgewys het geen voertuig kom standaard met n boost sensor nie - dis n "aftermaket" installasie wat ons self doen. Ek (Frans Fourie) het n gat in my pyp van die intercooler afgeboor - draad gesny en toe n boost sensor daarin geskroef wat nou aan die EMS monitor binne in die voertuig gekoppel is (Kyk na die fotos in die post). Jy hoer nie die "fancy" EMS monitor in te sit nie en kan net n gewone VDO Boost Meter ook insit - dit hang als af van wat jy graag wil monitor.

Ek weet ook nie watter sensor jy vervang het nie maar dit kan nie n boost sensor gewees het nie - tensy jy die voertuig 2de hands gekoop het en die vorige eienaar alreeds een in gesit het.

Help dit??? :think:
Pieter en Koos. My lorrie het 'n boost sensor en my lorrie is nog standaard op daai plekke. Hy bout met 2 botjies voor op die intercooler vas, onder die plastiek hoed. My "ongewilde" Nissan diensverskaffer noem dit ook 'n "boost sensor". Hy gee geen sigbare lesing nie, maar gesels wel met die ECU. Simptome - Sodra ek soms voet in die hoek sit, veral kort na wegtrek by 'n robot, druk die ECU (wel so dink ek...?) die voertuig in 'n tipe "limp mode". Sodra ek my voet weer van die pedaal afhaal, "reset" (so dink ek weereens...?) die sensor waarna ek weer kan voet neersit met die oorspronkile boost terug in plek. Volgens Nissan is dit die boost sensor wat pap raak en te maklik 'n hoe lesing deurgee aan die ECU. Ek het hom al vervang en dan is alles honkie dorie vir 'n lang ruk. Ek het hom ook al met "carb cleaner" gespuit met goeie resultate - vir 'n rukkie. As iemand kan verduidelik hoe ek kiekies op die forum plaas, sal ek wys.
Patrol fan!
User avatar
ChristoSlang
Patrolman
Patrolman
Posts: 851
Joined: 07 Apr 2009 16:54
Full Name: Christo van Rensburg
Nickname: ChristoSlang
Home Town: Pretoria, ZA
Current 4x4: Nissan 4.2 GL Patrol
Home Language: Afrikaans
Location: Garsfontein, Pretoria
Has thanked: 17 times
Been thanked: 116 times

Re: Boost Sensor Installed

Post by ChristoSlang »

Pieter, regs onder op die kiekie is die VDO sensor wat die watertemperatuur meet. As ek reg onthou is hy baie billik - hier in die omgewing van R200 rand rond. My EMS monitor wys skommelinge van 10 grade C sonder dat die meter op die dash hoegenaamd van die middel af wegbeweeg! Skynbaar word die gewone meter aspris baie gedemp sodat mense nie paranoies raak en die agente onnodig pla omdat hulle karre se enjintemperatuur so woes skommel nie. :biggrin:
Water related sensors
Water related sensors
EMS sensors.jpg (44.68 KiB) Viewed 1931 times
Die watervlak sensor is bloot 'n stuk metaalpyp met 'n skroefie waaraan jy een van die EMS se drade vasbout. Mens kan so iets maklik self prakseer, dan sny jy die boonste waterpyp oop en sit jou stukkie pyp-ding in. Aktiveer die sender op die EMS beheereenheid, en hy stuur 'n elektriese puls deur die water & meet dan die weerstand via die aarddraad. Omdat daai sendertjie op die heel hoogste waterpyp in die kar is, word jy baie vinnig gewaarsku as 'n pyp bars....
Christo (the snake man)
1998 4.2 GL Patrol (Chuck Norris)
2007 350Z twin-turbo coupe (Batmobile)
Image
User avatar
Pieter du Toit
Patrolman
Patrolman
Posts: 762
Joined: 06 May 2009 15:04
Full Name: Pieter Joubert du Toit
Nickname: PJ of ook Whitey
Home Town: Welgemoed
Current 4x4: 2002 Nissan Patrol GRX TD42T CONVERSION
Home Language: Afrikaans
Location: Cape Town
Been thanked: 4 times

Re: Boost Sensor Installed

Post by Pieter du Toit »

Bakgat Christo en dankie vir die foto - ek gaan beslis daardie twee opsies ook na kyk!!! :thumbup:
Pieter du Toit
MUFASA
2002 - 2010 Patrol 3.0L TDi GRX - HANDGRANADE WENT BOOM!!
2010 TD42T GRX CONVERSION - SADLY SOLD!!
2005 4.8GRX - Ama-GluG GluG - SADLY SOLD!!
Cell no: 072 606 7007
Fax no: 086 500 9333
Post Reply

Return to “18. Vehicle Accessories”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests